Logo Záhorská Bystrica
Moderná v tradíciách

Miestny úrad

Budova Miestneho úradu

Sídlo miestneho úradu :
Miestny úrad MČ Bratislava – Záhorská Bystrica
Námestie Rodiny 1
843 57 BRATISLAVA 48

IČO: 604 887

Stránkové hodiny Podateľňa
pondelok 8.00-12.00 / 13.00-17.00 pondelok 8.00-12.00 13.00-16.30
utorok utorok 8.00-12.00 13.00-14.30
streda 8.00-12.00 / 13.00-17.00 streda 8.00-12.00 13.00-16.30
štvrtok štvrtok 8.00-12.00 13.00-15.00
piatok 8.00-13.00 piatok 8.00-13.00

Telefónne čísla:

02 6595 6110 – podateľňa / ústredňa
02 6595 6210 – sekretariát starostu

Organizačná štruktúra – tabuľka

Pozícia Telefón Meno / e-mail
Starosta 02/65956210

02/69204915

Ing. Jozef Krúpa

starosta@zahorskabystrica.sk

Kontrolór 02/64282707 Mgr. Richard Sporina

kontrolor@zahorskabystrica.sk

Sekretariát starostu 02/65956210

0905 882295

Denisa Kiszel

sekretariat@zahorskabystrica.sk

Kancelária prvého kontaktu 02/65956110 Zuzana Kostková

kostkova@zahorskabystrica.sk

Organizačné oddelenie 02/69204914

0901795498

Mgr. Dagmar Krajčírová

krajcirova@zahorskabystrica.sk

Oddelenie ekonomiky 02/69204912

0911665067

Alena Marošová

marosova@zahorskabystrica.sk

Andrea Weinštuková

weinstukova@zahorskabystrica.sk

Referát sociálnych vecí, zdravotníctva, školstva, matrika 02/65456046

0903414157

Božena Kubíková

kubikova@zahorskabystrica.sk

Referát dopravy 02/69204916

0903966721

Ing. Tatiana Kratochvílová

kratochvilova@zahorskabystrica.sk

Referát územného plánovania, investícií, verejného obstarávania a správy majetku 02/65957128

0903414179

 

0903414966

Ing. Jana Liďáková

jlidakova@zahorskabystrica.sk

Ing.arch. Michala Kozáková

kozakova@zahorskabystrica.sk

Referát pozemkový, vodného hospodárstva, výstavby a správy majetku 02/69204913

0911213270

Ing.Jaroslava Liďáková

lidakova@zahorskabystrica.sk

 

Referát životného prostredia, správy majetku a odpadového hospodárstva 02/69204914

0903967811

Ing. Ivana Tunegová

tunegova@zahorskabystrica.sk

Referát kultúry a športu 0901795499

02/65456045

Mgr. Barbora Besedičová

besedicova@zahorskabystrica.sk

 

Oddelenie hospodárskej správy 02/69204913

0903237268

Ján Hasoň

hason@zahorskabystrica.sk

Stavebný úrad 02/65956250

02/69204911

0908524149

Ing.Margaréta Rychtáriková

Ing. Beáta Rodáková

stavebnyurad@zahorskabystrica.sk

Stavebný úrad vykonáva pôsobnosť stavebného úradu a špeciálneho stavebného úradu pre miestne komunikácie III., IV. triedy a účelové komunikácie .
Vydáva územné rozhodnutia o umiestnení stavby, využití územia, chránenej časti krajiny a stavebnej uzávere podľa Stavebného zákona. Zabezpečuje zmeny územné rozhodnutia podľa Stavebného zákona. Komplexne zabezpečuje stavebné konania. Vydáva stavebné povolenia, rozhoduje o zmene stavby pred jej dokončením. Vydáva povolenia podľa § 71 Stavebného zákona. Vykonáva kolaudačné konanie, vydáva kolaudačné rozhodnutie, rozhodnutie o zmene užívania stavby podľa Stavebného zákona. Zabezpečuje konanie a vydáva nariadenie o odstránení stavby podľa Stavebného zákona. Zabezpečuje konanie o dodatočnom povolení stavby. Nariaďuje vykonať neodkladné zabezpečovacie práce vo verejnom záujme vlastníkovi stavby, ak svojim stavom ohrozuje život alebo zdravie osôb. Pracovníci vykonávajú funkciu štátneho stavebného dohľadu, kontrolujú, či sa stavby a jej zmeny, terénne úpravy, odstránenia stavby uskutočňujú podľa Stavebného zákona, povolenia stavebného úradu.

Príslušné tlačivá potrebné pre žiadosti o stavebné povolenie, kolaudáciu a odstránenie stavby nájdete tu.
Pracovníci:
Ing. Beáta Rodáková – vedúca
Ing. Margaréta Rychtáriková

Adresa:
MČ Bratislava-Záhorská Bystrica,

Námestie Rodiny 1,

843 57 Bratislava

E mail:

stavebnyurad@zahorskabystrica.sk

Tel.kontakt:
02/69204911

02/65956250

Úradné hodiny:
Pondelok: 8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00
Streda:       8:00 – 12:00, 13:00 – 17:00
Piatok:       8:00 – 12:00

Matrika je štátna evidencia o osobnom stave fyzických osôb, ktoré sa narodili, uzavreli manželstvo alebo zomreli v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica.

Predmetom zápisu do matriky sú matričné udalosti, ktoré nastali na území mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica.
Matriku tvorí kniha narodení, kniha manželstiev a kniha úmrtí.
Matrika je verejná listina. Verejnými listinami sú aj rodný list, sobášny list a úmrtný list (ďalej len „úradný výpis”), potvrdenia vyhotovené o údajoch zapísaných v matrike, doslovné výpisy z matrík.

Správa matriky

Matriku vedie mestská časť ako výkon štátnej správy.

Príslušnosť matriky

Na vykonanie zápisu narodenia, uzavretia manželstva alebo úmrtia do knihy narodení, knihy manželstiev alebo do knihy úmrtí je príslušný matričný úrad v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica, ak sa osoba narodila alebo zomrela v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica a ak snúbenci uzavreli manželstvo v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica (občiansky alebo cirkevný obrad).

Nazeranie do matriky a výpisy z matriky

Matričný úrad vyhotoví úradný výpis alebo umožní nazrieť do matriky a robiť z nej výpisy:
• osobe, ktorej sa zápis týka alebo členom jeho rodiny
• na úradné potreby štátnych orgánov, obcí a iných ustanovizní, ak to ustanovuje osobitný zákon
• na vykonávanie štatistického zisťovania podľa osobitných predpisov.
Na účely tohto zákona sa za člena rodiny považuje manžel, rodičia, deti, vnuci, súrodenci a ich deti a v prípade preukázania oprávneného záujmu aj iná blízka osoba.
Úradný výpis určený na použitie v cudzine overí Obvodný úrad v Bratislave, ak medzinárodná zmluva neustanovuje inak.

Poplatky za vyhotovenie výpisov (duplikáty matričných dokladov)

Za úradný výpis rodného, sobášneho alebo úmrtného listu sa vyberá poplatok vo výške 1,50 €, (Zákon č. 145/1995 Z.z. o správnych poplatkoch).

Osobitná matrika

Narodenie, uzavretie manželstva a úmrtie štátnych občanov SR, s trvalým pobytom v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica, ktoré nastali na:
• území cudzieho štátu
• zastupiteľskom úrade SR v cudzom štátne
• lodi alebo v lietadle mimo územia SR
• území nepatriacom žiadnemu štátu
sa zapisujú do osobitnej matriky, prostredníctvom matričného úradu v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica.
Zápis sa vykoná na základe rodného listu, sobášneho listu alebo úmrtného listu vydaného cudzím štátom, preloženým do slovenského jazyka, dokladu o štátnom občianstve SR a zápisu o narodení, uzavretí manželstva alebo úmrtia spísaného na matričnom úrade v mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica.

Osobitnú matriku vedie Ministerstvo vnútra Slovenskej republiky.

Osvedčovanie listín a podpisov 
V niektorých prípadoch môže mestská časť osvedčiť zhodu odpisu alebo kópie listiny, ako aj pravosť podpisu na listine. Osvedčovanie vykonávajú pracovníčky matriky.

Správne poplatky:
• za osvedčenie odpisu alebo fotokópie listiny – 1,50 € za každú aj načatú stranu
• za osvedčenie podpisu na listine – od 1.10.2012 – 1,50 € za každý podpis.
Správny poplatok sa platí v hotovosti a tento poplatok je príjmom mestskej časti.

Osvedčovanie sa vykonáva v úradnej miestnosti miestneho úradu. Ak sa osoba, ktorá žiada o osvedčenie podpisu zo zdravotných dôvodov nemôže dostaviť do úradnej miestnosti miestneho úradu, možno osvedčenie vykonať na inom mieste. Mestská časť pri osvedčovaní listiny zodpovedá za to, že odpis listiny alebo jej kópia sa zhoduje s predloženým originálom listiny alebo s jej osvedčeným odpisom alebo s jej osvedčenou kópiou a že osvedčenie bolo vykonané spôsobom ustanoveným zákonom. Pri osvedčovaní podpisu na listine mestská časť zodpovedá za to, že podpis na listine urobila alebo uznala za vlastný osoba, ktorej podpis je osvedčovaný, že sa podpísala do osvedčovacej knihy a že osvedčenie bolo vykonané spôsobom ustanoveným týmto zákonom.

Osoba, ktorej podpis sa osvedčuje, preukazuje svoju totožnosť občianskym preukazom, cestovným dokladom, vojenským preukazom alebo povolením na pobyt cudzinca.

Osvedčením zhody odpisu alebo kópie listiny s predloženou listinou sa neosvedčuje obsah, správnosť ani pravdivosť skutočností uvádzaných v listine.

Mestská časť nevykonáva osvedčenie

• ak ide o listiny, ktoré sa majú použiť v cudzine
• odpisov alebo kópií občianskych preukazov, vojenských preukazov, služobných preukazov a obdobných preukazov
• ak ide o odpisy alebo výpisy zo súboru popisných informácií a zo súboru geodetických informácií katastra nehnuteľností
• ak sa odpis listiny alebo jej kópia nezhoduje s predloženou listinou
• ak nemožno porovnať odpis listiny alebo jej kópiu s predloženou listinou, pretože je na to potrebné odborné posúdenie (napríklad mapy, geodetické plány)
• ak je listina napísaná v inom ako v štátnom jazyku, to sa nevzťahuje na listiny napísané v českom jazyku

Osvedčovacia doložka zhody odpisu alebo kópie listiny s predloženou listinou obsahuje

• údaj, že odpis alebo kópia listiny súhlasí s predloženou listinou
• počet listov a strán, ktoré odpis alebo kópia obsahuje
• poradové číslo, pod ktorým je osvedčenie zapísané v osvedčovacej knihe
• miesto a dátum osvedčenia

Osvedčovacia doložka osvedčenia pravosti podpisu na listine obsahuje

• meno a priezvisko osoby, ktorej podpis bol osvedčený
• rodné číslo osoby, ktorej podpis bol osvedčený
• adresu trvalého pobytu osoby, ktorej podpis bol osvedčený
• údaj, že podpis na listine urobila alebo uznala za svoj vlastný osoba, ktorej podpis bol osvedčený
• poradové číslo, pod ktorým je osvedčenie zapísané v osvedčovacej knihe
• druh a číslo preukazu totožnosti, adresa pobytu v čase osvedčovania
• miesto a dátum osvedčenia.

Ak osvedčovaný odpis listiny alebo jej kópia tvorí dva alebo viac listov, sú spojené šnúrou, ktorej voľné konce sa prekryjú nálepkou s odtlačkom úradnej pečiatky.

Výpis z registra trestov. 
Tlačivo je možné si vyzdvihnúť v kancelárii matriky, vyplniť a priložiť kolkovú známku
za 4,- € (zakúpite na pošte).
Vyplnené tlačivo zašle pracovníčka matriky poštou na Generálnu prokuratúru SR, Kvetná 13 Bratislava a občan obdrží potvrdený výpis poštou priamo na svoju adresu.
Poplatok za osvedčenie podpisu a odoslanie na GP SR je 1,50 €.

Božena Kubíková kubikova@zahorskabystrica.sk

Tel: 02/65456046

0903414157

Vybavíte:

  • Opakovaný príspevok na stravovanie nepracujúcich dôchodcov
  • Opakovaný príspevok na dovoz stravy nepracujúcim dôchodcom
  • Jednorazový príspevok na nákup osobných potrieb pre sociálne odkázaných občanov
  • Jednorazový príspevok na nákup osobných potrieb pre sociálne odkázané rodiny s deťmi
  • Jednorazový príspevok pre imobilných a ťažko zdravotne postihnutých občanov
  • Jednorazový príspevok pre nezamestnaných občanov evidovaných na úrade práce
  • Rozhodnutie o odkázanosti občana na pomoc inej fyzickej osoby:

rozhodnutie o poskytnutí terénnej sociálnej služby

rozhodnutie o umiestnení občana do zariadenia sociálnych služieb

rozhodnutie o poskytnutí odľahčovacej služby

  • Príspevok pri narodení dieťaťa
  • Príspevok pri úmrtí občana

Všetky príspevky sú poskytované podľa  Zásad poskytovania dávok sociálnej pomoci občanom Mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica platných od 1.7.2014.

Mgr. Barbora Besedičová

besedicova@zahorskabystrica.sk

mobil: 0901 795 499

Mgr. Dagmar Krajčírová krajcirova@zahorskabystrica.sk

Tel: 02/65456045

mobil: 0901795498

Miestny úrad zabezpečuje pre občanov mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica  prenesený výkon štátnej správy podľa zákona číslo 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky.
Na prihlásenie k trvalému pobytu je potrebné predložiť:

– platný občiansky preukaz
– list vlastníctva (nie je možné predložiť informatívny výpis z katastrálneho portálu), alebo nájomnú zmluvu
– ak občan nie je vlastníkom nehnuteľnosti, je potrebný súhlas všetkých vlastníkov domu alebo bytu (nemusia sa dostaviť všetci osobne, postačuje písomný súhlas, osvedčený notárom alebo pracovníkom matričného úradu)

Na prihlásenie k prechodnému pobytu je potrebné predložiť:

– platný občiansky preukaz
– list vlastníctva
– súhlas všetkých vlastníkov domu alebo bytu (nemusia sa dostaviť osobne, stačí písomný súhlas overený notárom alebo na matrike)

Mestská časť nevydáva občianske preukazy.

Vybavíte:

  • Prihlásenie na trvalý pobyt
  • Prihlásenie na prechodný pobyt
  • Odhlásenie občana z trvalého pobytu
  • Odhlásenie občana z prechodného pobytu
  • Potvrdenie o trvalom alebo prechodnom pobyte

Uvedené úkony sú vykonávané podľa zákona č. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov a registri obyvateľov Slovenskej republiky. /Netýka sa cudzincov, ktorých na pobyt prihlasuje Cudzinecká polícia, ul. Hrobákova 44,  Bratislava-Petržalka/.

Na návrh vlastníka nehnuteľnosti bol dňa 4.10.2017 zrušený trvalý pobyt na adrese Záhorská Bystrica, Donská 101

  • Márii Benciovej
  • Radoslavovi Tóthovi.

Dňa 28.6.2017 bol zrušený trvalý pobyt na adrese Bratislava – Záhorská Bystrica, Podkerepušky 39/A:

  • Viere Hambálekovej
  • Ivanovi Pikalovi.

Ich terajší trvalý pobyt je:  Bratislava – Záhorská Bystrica.


Od 2.5.2017 bol na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti na ulici Plánky 16B zrušený trvalý pobyt:

  • Márii Cibákovej
  • Lukasovi Kvačkovi
  • Marcusovi Kvačkovi.

Nový trvalý pobyt majú: Bratislava – Záhorská Bystrica.


Na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti na Donskej ul. č. 22 bol zrušený pobyt

  • Kataríne Schultze.

Dňom 2.3.2017 je trvalý pobyt menovanej: obec Bratislava-Záhorská Bystrica.


 

Na  žiadosť vlastníka nehnuteľnosti bol zrušený trvalý pobyt na adrese: Ota Holúska 1/B dňom 9.2.2017

  • Nikole Řezníčkovej.

Jej trvalý pobyt je: obec Bratislava – Záhorská Bystrica.


 

Mestská časť na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti zrušila dňom trvalý pobyt:

  • Martinovi Farkašovi na adrese: BA – Záhorská Bystrica, ul. Podkerepušky 4093/45.

Na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti bol dňa 11.1.2017 zrušený trvalý pobyt na adrese BA-Záhorská Bystrica, Pútnická 7582/78

  • Petrovi Steinhauserovi
  • Patrikovi Steinhauserovi,

Miestnom trvalého pobytu od 11.1.2017 je obec Bratislava – Záhorská Bystrica.


Podľa zák. čís. 253/1998 Z.z. o hlásení pobytu občanov Slovenskej republiky a registri obyvateľov Slovenskej republiky v znení neskorších predpisov,

§ 7, ods. f)

z r u š i l a

ohlasovňa pobytu v Mestskej časti Bratislava – Záhorská Bystrica na návrh vlastníka nehnuteľnosti trvalý pobyt na adrese Bratislava – Záhorská Bystrica

ul. Strmý vŕšok 8029/29:

–          Laure Baričákovej.

Márii Zámečníkovej, doterajší trvalý pobyt: ZB Podkerepušky 2717/32, od 4.3.2015 Bratislava – Záhorská Bystrica.


Miroslavovi Marošovi

Doterajší TP Donská 16,

Od 1.6.2015 Bratislava – Záhorská Bystrica.

Romanovi Bielovičovi

Ružene Bielovičovej

Filipovi Šnajnárovi

Klaudii Šnajnárovej

Doterajší TP Záhorská Bystrica, Hargašova 8, od 3.8.2015 je ich trvalý pobyt: Mestská časť Bratislava – Záhorská Bystrica. 


Mestská časť Bratislava – Záhorská Bystrica na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti

Zrušila dňa 7.7.2016 trvalý pobyt týmto osobám:

  • Eva Štočková
  • Oldřich Štoček

Miestom nového trvalého pobytu týchto občanov je obec Bratislava-Záhorská Bystrica.


Zrušený trvalý pobyt na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti na adrese: ZB Podkerepušky 755/11 osobám:

  • Monika Petríková.

Od 13.7.2016 je miestom trvalého pobytu obec Bratislava-Záhorská Bystrica.


Mestská časť Bratislava – Záhorská Bystrica zrušila na žiadosť vlastníka nehnuteľnosti od 24.8.2016 trvalý pobyt na adrese Plánky 1884/2 týmto osobám:

  • Štefan Kordiak st.
  • Štefan Kordiak ml.
  • Oľga Kordiaková.

Trvalý pobyt uvedených osôb je  obec  Bratislava – Záhorská Bystrica.

Môžete uhradiť v hotovosti:

  • Správne poplatky predpísané stavebným úradom /za stavebné a kolaudačné konania/
  • Miestne dane a poplatky predpísané miestnym úradom /poplatky za psov, zaujatie verejného priestranstva, nájomné za prenajaté nebytové priestory a obecné pozemky…/
  • Zakúpenie rybárskych lístkov /ročných, trojročných/
  • Zakúpenie tabuľky orientačného čísla na rodinné domy
  • Zakúpenie publikácie o Záhorskej Bystrici

Sadzobník úhrad nákladov za sprístupňovanie informácií (podľa  Zákona o slobodnom prístupe k informáciám)

december 2017
PoUtStŠtPiSoNe
« nov   jan »
     1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

starosta mestskej časti 
Záhorská Bystrica
Ing. Jozef Krúpa

Facebook